Pay and Jump Wendy! :D♥

Dagen innan gick mina sporrar sönder och när jag hoppade fram Ariel till 60 cm så gick mina stövlar sönder.
Passande time, yes!! ;)
Så jag fick låna min systers sporrar som är lite vassare än mina, men de var ändå ponny sporrar.
Mina stövlar var de inte så mycket att göra just då en söndag så de var bara fram med teipen! :P

Men ialalfall, Vi red fram ute på dressyrbanan och där var hon pigg och framåt.
Hon var lite spend, men hon lyssnade mer på dessa sporrar än mina, för mina är lite snällare!
Så de var bättre tyckte jag, när jag hade ridet fram efter 5 min fick jag gå in på framhoppningen.
Där hon var jätte duktig, hon hoppade allt super bra lyssnade båda framåt och bakåt.

När vi fick in på banan var hon lite spend men inte så jätte mycket.
Fick runt hindrena som var några titthinder under, hon brydde sig inte så mycket.

Så när de var min tur började jag med en stor galopp och galopperade mot 1an en helt vanlig oxer på 90cm.
Hoppade 2an som var ett stående planck under, hon stog imot lite men vi kom över.
Hoppade 3 och 4 och 5 hur lätt som helst. Till 6an fick man galoppera vid läktaren lite läskig :P
kom över de, sen var de bara lång sidan kvar, 7 och 8a.
Hon flög hur lätt som helst över 7an och 8an var de lite läskigt.
Så hon stog imot så destansen passade inte när vi skulle hoppa av så de blev lite nära men vi kom över.. :D

Nolla i 90 cm med Wendysen!!♥





Då var de bara 1m kvar då.
De var en lång väntan 20st i mellan, skrittade en del på henne och gick en del också ;)

Efter ett tag fick jag gå in, hon hoppade super på alla hinder.
Konstigt nog kom jag bara fel hela tiden på oxen men hon hoppade, efter ett 3 språng att komma fel kom jag äntligen rätt :P
Hon hoppade mig lite hur sadlen, de vissas att hon verkligen kan hoppa! :)

Gick sedan in på banan, då hade dem tagit in titthinder på alla hindrena :O
ojoj tänkte jag, hur ska detta gå!
Asch de är bara att köra på och se hur de går ;)

1-4 använde jag lite spö för att hon stod imot jätte mycket, som är också då är jobbigt att komma rätt till hindrena!
Men de gick bra, 5an kom vi över och 6an med.
Då var de lång sidan kvar då, Wendy fick verkligen bjudningen när vi hoppade 6an så hon galopperade mer själv då!

Då ville inte jag röra allt för mycket i henne när hon ville hoppa, då blev hon lite nära på 7an och då rev vi de och 8an kom hon jätte fint på....

4fel, ett pet!

Vi kom runt den titthinderpackade banan :D
Duktig Wendy var hon!! ♥


Där när hon rev var mitt fel så vi skulle igentligen vara nolla ;)



Världens Finaste Ponny!♥



Kommentarer
Postat av: Lovisa B

Vilken jättefin blogg!! :)

2012-03-26 @ 19:53:27
URL: http://lbrannstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0