Prescott igår

Hur det gick med Prescott då, det gick också bra. Anki sa att jag skulle testa rida han på ett annat bett, så jag red på ett odelat bett. Han var nästan likadan på det, men lite bättre iallafall så det bar positivt! :)

Anki var inte där när vi skulle sitta upp och jag har aldrig gjort det förr på honom utan att något hållt i han, så jag gick ner till ridhuset. Fixade lädren och spände sadelgjorden och gick några varv. Hoppade sen upp och det gick bra, inte för jag tror han hade gjort något om jag suttit upp direkt men ville vara på den säkra sida ;)

Skrittade och han hade en helt okej stadig form idag från första början, vilket var kul att se! Travade lite och det gick fin fint, inte så mycket att säga då han inte kan så mycket. Galopperade lite vilket också gick, lite vinglig var han men han var fin och skötte sig.

Gick över travbommarna och det gick bra, gick lite snett då han vinglade lite men han brydde sig inte så mycket om dom. Travade över ett litet kryss när Anki kom och först klev han bara, haha sötisen! Men efter någon gång fattade han lite och tog det i galopp också, han skötte sig fint :)

Vi gick ut till utebanan och jag passade han lite. Han har ingen kondis så han orkar max 15-20 min innan bensinen tar slut. Så jag skrittade och under tiden hoppade Julia bana på Ariel.

Efter en stund hade bensinen kommit tillbaka och jag travade över lite olika hinder där ute. Det gick bra och han skötte sig, måste öva på att han reagerar lite över hindret men det kommer, han har inte blivit alls mycket riden sen i höstas.

Hoppade kanske 50cm tror jag, red även över ett räcke med ett plank på. Gick bra, ingen reaktion inte, han brydde sig inte ett skvatt haha! :)

/ Emelie


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jättefin header :D

Saknar dig ;*<3

2012-03-12 @ 17:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0