Ridhjälmar!

Någon av er kanske har haft en jofa hjälm?
De var iallafall min första hjälm i livet!
Jag tycker inte att den satt då bra på mig, för den var väldigt stor.
När jag fick en ponny så fick jag också samtidigt en ny hjälm!
De var en helt vanlig ridhjälm.
Inte världens bästa då men helt ok hjälm ändå.
Jag hade den hjälmen i 2år dem åren jag hade Hot shot, för er som inte vet vem Hot Shot är, ni ska få reda på de om en kort framtid! ;)

Jag trillade iallafall av han välditg mycket, fick hjärnskakning flera gånger.
Mina föräldrar tyckte de var dags att byta hjälm, för den skyddade inte så bra ju.
Jag byte till en John Whitaker hjälm!
Världens bästa hjälm tycker jag, jag har haft den i flera år, minst i 6år och den är ungefär som ny.




Visst har jag trillat av mycket med den när jag hade "Hotte" men den skyddar fortfarande bra och har alltid gjort alla dessa åren.

För änns nu, jag ville ha en ny tävlings hjälm, då köpte vi en Charles owen hjälm, tycker dem är rätt snygga ändå.

Och jag började använda jw hjälmen på vardagen istället!
Tycker den är grymt skön och de är min owen med.

Dock tycker jag att owen hjälmen är rätt hög i modellen, den sitter rätt högt upp på huvudet.
Jag vet inte kanske bara sitter så på mig! Aja.....

Tycker dem hjälmarna är bra iallafall.


Vad har ni för hjälmar? :D


/ Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0