Super och Prescott

Igår när vi red hos Anki red jag som vanligt Super och Prescott.
Började med Prescott igår som jag inte brukar ;)
Så jag tänkte börja skriva om han och så kommer Super i ett annat inlägg.
image description
Visst är han gullig? :D

Vi gick ner till banan där var det några andra som red så han vart väldigt spänd..
Inte så konstigt då han inte blivit riden mer än av mig sen i höstas ungefär.
Men efter ett tag var de andra på banan klara och gick så han slappnade av lite mer.

Red fram och galopperade inte för han vart så spänd när alla andra var och hoppade,
och han kan bli lite vinglig så lät bli det men sen skulle vi hoppa lite.

Det gick la okej, han dör bara mot hindrena vilket är jätte jobbigt.
Han kan ha bra tempo men när man vänder han mot hidret blir han helt slö,
det är så att han fattar inte riktigt att han ska hoppa än.
Så han kliver mest över hidrena men på slutet hoppade han lite iallafall.
Blir inte så mycket hoppa när han har noll kondis så det är lite trist,
blir inte mycket bättre nu när han ska på lösdrift i 3 veckor nu när Anki är i USA.
But that's life liksom! ;)
image description
Bild från förra gången vi hoppade! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0