Utvekling!!

Åka till Anki och ridai helgen, ska öva inför Pay and jumpen nästa Söndag! :)
Får se hur högt jag och Emelie hoppar.
Bilder och filmer ska de iallafall bli i helgen, filmer så jag kan fixa några filmer..
De är alltid kul och se hur hästar man rider ibland hur dem utveklas!


Om en ponny/häst har utveklats från detta...




Til detta... på en kort tid så är de super bra!




Visst, de kan gå ner också ibland.
De brukar först gå upp ett långt tag sen gå ner kanske en lång tid eller en kort tid, beroende på hur hästen är och vad som är problemet ;) Sen brukar de gå upp igen, sen håller de på såhär hella tiden!

När man ser att en ponny/häst utveklas bilr man super glad.
Jag blir iallafall glad att man får en ponny rider den i 3 veckor och när man fick den kunde den nästan inte styras! När man lämnade tillbaka den vill den börja söka sig ner och tugga lite på bettet.
Och hoppar en staka hinder på 50 cm i galopp!
De är inte dåligt måste jag säga på mindre än 3 veckor!

Nu har jag ridet den i ungefär 4 hela veckor om man räknar lite snabbt, då tänker man efter!

Hon kan gå i form stadigt kontakt med munnen utan att hoppa upp och ner med huvudet.
man kan sitta ner tungt i sadlen och galoppera i kort galopp och hon orkar att bära sig!
Hoppar en bana på 50-70 cm... utan några som helst problem!



Visst jag tycker att de går snabbare att arbeta upp B ponny kondtion än en D ponny!
För dem är så stora de behöver mer muskler och allt.
Ariel var den första ponnyn jag utbildade helt själv, visst jag fick lite hjälp från folk som stod på marken.
men de var jag som satt på henne, jag gjorde allt arbete och jag tycker att mitt första arbete är bra! ;P

Tycker jag själv då, visst hon är inte redan en sm ponny!
men hon kan iallafall grunderna för att bli en sm ponny.
Jag hoppas att Ariel kommer till en liten tjej på 10år som är jätte duktig och som kan ta Ariel och sig själv upp i klasserna.
Vem vet man kanske ser Ariel i framtiden på dem stora banorna! :D





Filmer kommer från i helgen!! :)


Kommentarer
Postat av: Ida

Nu väntar vi på Wendycdel 3!!! ;D

2012-03-15 @ 23:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0