Wendy del 3!

"Men så en dag var de ingen hoppträning för Frida, då hoppade vi också själva för både pappa och Johanna.
Wendy stannade då med, då testade jag hoppa med ett spö.
Så varje gång hon tvekade så smäller jag till. "

Och nu får ni veta hur de gick.


Bara hon Wendy var dum i svängen till hindret smällde jag till henne, hon fick inte hålla på så.
Och man kan ju säga att de fick sitt resultat.
Hon hoppar allt nu, hon tvekar inte änns någon gång.

Det känns jätte bra att man har kommit på henne, på träning och framhoppning har de verklogen släppt.
Hon hoppar runt och fint, avslappnat och vågar hoppa av stort (själv)
Jag behöver inte tvinga över henne som jag fick göra innan.

Då kanske ni tänke, träna på att inte komma stort.
Men de är inte så lätt när man har en ponny som är stel som en pinne, kollar på allt och alla!
Och dessutom måste jag ha jätte mycket tempo så hon inte änns tänker en tanke med att stanna.



Just nu tänker jag inte så mycket på av ståndet, de kan man börja tänka på mer när hon börjar hoppa som hon ska, inte stannar!
Hon hoppar allt på träning och framhoppning men inte inne på banan.
Då blir hon stel som en pinne, man kan knappt inte galoppera henne.

Jag har tävlat en gång med henne än så länge, lc+5 och lb.

I Lc + 5 kom vi 3a, hon vågade inte hoppa stort någon gång, var väldigt smänd och så.
Men då fick jag över henne, men i lb var de fullt med titthinder.
De var samma bana som uppvärmnings klssen till de som ska hoppa elit!
Så de var titthinder under ungefär varje hinder.
Och de var ett hinder som nästan alla stannade på, de var ett svart och orange.
Men ett stående planck under!

Alla precis alla stannade på de, tycket de var lite dåligt att alla tittiga hinder skulle komma i lb när typ inga var i lc + 5 ;)
aja, vi kom iallafall till 3an då, vi stannade ut oss på de svart/orange hindret! :/




Hoppade också en pay and jump, hon var super fin när jag red fram och hoppade!
Men som sakt när man går in på banan stel som en pinne ska kolla på allt, kan inte hoppa av stort vill bara krypa in.
Om ni undrar varför jag bara snakar om att hon inte hoppar av stort, de är också de som är problemet.
Hon vågar inte hoppa av stort eller dum helt. Men hon har börjat hoppa av sort, men hon gör inte de inne på banan.
Vågra inte alls att hoppa av lite! Kryper bara in till hindret.
Dock inte så bra när man kommer upp i klasserna, de är inte precis höjden de är fel på.
När hon väll hoppar kan hon hoppa hus! :D
En riktik super ponny när hon börjar slappna av lite.

men de är mest att bara tävla tävla tävla.
Ska hoppa en pay and jump, närsta helg.
Vet inte vad jag ska hoppa än, men de blir nog 90 och 100 för när hon börjar slappna av i 100 så hoppar jag de ett tag, sen går vi upp på 110.
För som skat höjden är inga problem, de är mest de som sitter i huvudet! ♥





Men detta ska vi klara, vi har gjort de jobbiaste redan, de var att lista ut om hon var rädd eller dum när hon stannade! :)

Så nu ska de bara gå bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0