HJÄLP MIG..... IGEN!!!!!

Ni får göra ett beslut åt mig, jag vet jag har vissta er dessa ponnyer förut.
Men jsg vet inte vem av dem jag ska välja!!!
HJÄLP MIG!!!!!!!



denna ponnyn är ganska liten, men den är också lite osäker nu ibörjan.
Men jag tycker den hoppar lite bättre med ryggen än den andre ponnyn nedanför.
Min kommentar om ponnyn!

Bakben: Den har ganska bra bakben, om man kollar när de blir lite högre hinder så slänger den upp svansen lite de ärett täcken att hästen har bra bakben. Dock tycker jag att den knipper lite med dem.

Framben: Jag tycker den har bra framben ändå, hinner dock inte tänka vad hon har dem när hon har lite bråtom i språnget. Får ingen ren höjd i hoppet.

Rygg: Hoppar med lite låst rygg när den är stressad, hoppar bättre när den är avslappnad.

Teknik: Tycker den har ganska bra teknik, har lite bråtom så den hoppar inte med så bra teknik, men bra för att vara 3år.

Kapacitet: Jag tror om den inte är så stressad så kommer den nog gå höga klasser.

Övrigt: Ponnyn vågar inte redigt slappna av och hoppa ett rent språng redigt.
Den är också lite strässad, vet nog inte vad den ska göra och de är nog därför den springer på så.

denna ponnyn är ganska stor, men denna är lite mer säker än den andra.
Men de kan ändra sig fort.
Denna hoppar men lite låstrygg den har inga runda hopp, den hoppar mer rakt fram.
Min kommentar om ponnyn!

Bakben: Jag tycker den inte har bra bakben för den svänger inte upp svansen alls och den hoppar precis rid bommarna. Hoppar mycket låst med dem, men de kan ju bero på saker.
Ex att den växer eller att den inte vågar hoppa av slappnat osv, det kan finnas många osaker till detta.

Framben: Tycker den har bra framben dem hänger lite men dem är ok.
Den fick inte ett sådant läge så den fick ta i lite men den gjorde denna övningen bra ändå!

Rygg: Som sakt hoppar med mycket låstrygg, kan bero på växt.

Teknik: Löser denna övnigen bra!
Hon har ganska bra teknik.

Kapacitet: Den hoppar inte så speciellt, den löser uppgiften och de är bra.
Men om man fick se lite att den får ta i så skulle man få också se vilken teknik den har mer än att den ska bara komma lika dant in varje gång.

Övrigt: Fin ponny, löser uppgiften mycket bra.
Dock hoppar med låstrygg och dåliga bakben då blir hela intrycket stelt!

Detta var vad jag tycker om dem.
* vad tycker ni om ponnyerna?
* Vilken ponny skulle passa mig bäst?

Lite svårt att säga när dem fortfarande är så unga men de är inte helt omöjligt!

men jag är jätte glad om ni säger vad ni tycker!♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0